• Facebook
  • YouTube
MEDIPO - SI, s.r.o.
MEDIPO

Silniční meteostanice

  • Úvodní stránka
    • Servis
  • Reference
  • Senzory
    • Základní Atmosferická čidla a senzory
    • Anemometr
    • Kombinované senzory srážek a dohlednosti
      • Senzor druhu počasí a dohlednosti SWS-100 a SWS-200
      • Senzor měření srážek – SR-Distrometr
    • Doplňková čidla
    • Vozovkové sondy
      • Vozovková sonda SV-02d
      • Vozovkový senzor LUFT
  • Kontakt
  • Dokumenty ke stažení
  • Kontakt
  • Úvodní stránka
    • Servis
  • Reference
  • Senzory
    • Základní Atmosferická čidla a senzory
    • Anemometr
    • Kombinované senzory srážek a dohlednosti
      • Senzor druhu počasí a dohlednosti SWS-100 a SWS-200
      • Senzor měření srážek – SR-Distrometr
    • Doplňková čidla
    • Vozovkové sondy
      • Vozovková sonda SV-02d
      • Vozovkový senzor LUFT
  • Kontakt
  • Dokumenty ke stažení

Reference

  • Medipo
  • Reference
II/122 Nová Hospoda

II/122 Nová Hospoda

Silnice SMRTI, i tak se nazývá silnice I/20 mezi Plzní a Pískem v Jihočeském kraji. Právě na této silnici je křížení se silnicí II/122, které jsme ve spolupráci se Správou a Údržbou silnic Jihočeského kraje doplnili o nejmodernější silinční meteorologickou stanici. Stanice monitoruje tento úsek, a s dostatečným předstihem varuje silničáře před namrzáním vozovky.

I/23 Brno - Bítešská

I/23 Brno - Bítešská

Nejnovější meteostanice postavená v hlavním městě Moravy. Stanice je důležitá pro zajištění bezpečnosti silničního provozu před vjezdem do Pisáreckého Tunelu. Používá mimo jiné i velice přesný srážkoměr - Distrometr, který pomocí laserového paprsku měří nejen výskyt srážek, ale také jejich intenzitu, rychlost, množství a typ.

I/53 Lechovice obchvat

I/53 Lechovice obchvat

Meteostanice na vytíženém obchvatu obce Lechovice na trase mezi Brnem a Znojmem. Pro sledování aktuálních podmínek je stanice osazena senzory pro sledování teploty atmosféry, relativní vlhkosti, větrometrem a čidlem srážek. Pomocí vozovkových sond stanice vyhodnocuje jak teplotu vozovky na povrchu a v hloubce 30 cm, tak stav vody, námrazy a prosolenosti. Pro potřeby vizuální kontroly stávajících podmínek jsou využity dvě kamery s IR přísvitem, pravidelně odesílající snímky ve vysoké kvalitě ve dne i v noci. Napájení této stanice je zajištěno celkově třemi solárními panely a 6 velkokapacitními akumulátory, umožňující nepřetržitý provoz stanice 365 dní v roce bez použití stálého napájení.

I/23 a I/38 OK Kasárna

I/23 a I/38 OK Kasárna

Tato stanice se nachází na okružní křižovatce, spojující silnice I/23 a I/38. Tato velice rušná Křižovatka je zvláštní častým výskytem husté mlhy. Proto byla místní stanice vybavena čidlem SWS100, které pomocí laserového paprsku dokáže měřit jak druh a intenzitu srážek, tak dohlednost. Díky tomu je možno při nepříznivých podmínkách rozsvítit nejen varovné blikače, ale také veřejné osvětelní, pokud dohlednost klesne pod stanovenou hranici.

I/50 Brno - Ostravská

I/50 Brno - Ostravská

Meteostanice dálniční specifikace nacházející se na důležitém sjezdu silniční spojinice mezi Ostravou a Brnem. Tato stanice je krom klasických meteorologických čidel osazena také palivovým článkem, vyrábějícím elektrickou energii z metanolu. Zvláštností použitého palivového článku je jeho šetrnost k životnímu prostředí, produkovaným odpadem je totiž použe teplo, vodní pára a zanedbatelné množství CO2.

D56 Paskov

D56 Paskov

Na Dálnici D56 u obce Paskov bylo nutno vybudovat meteostanici pro kontrolu stavu vozovky nejen na tomto úseku dálnice, ale také na komunikaci souběžně s ní vedoucí. Ve spolupráci s frimou ELTODO jsme postavili tuto stanici, kde je využit například velice přesný větrometr, měřící pomocí ultrazvukových vln s takřka nulovými odchylkami.

I/59 Petřvald

I/59 Petřvald

III/44014 Luboměř - Spálov

III/44014 Luboměř - Spálov

I35 Studená Loučka

I35 Studená Loučka

Dlouhé klesání na rušné komunikaci vedoucí do Mohlenice vyžaduje pro bezpečnost silničního provozu nepřetržitou kontrolu. Dohled je možný jak pomocí standardních čidel a vozovkových sond, tak pomocí kamery odesílající pravidelně snímky na středisko údržby. Vzhledem k nemožnosti stálého elektrického napájení je nutno tuto meteostanici napájet alternativně. Provoz je tedy zajištěn pomocí generátoru využívajícího propanových lahví jako paliva. Přibližně 30 litrů tohoto plynu stačí na celoroční provoz této unikátní dvousloupové stanice. Plynové lahve nemusí sloužit pouze do vařičů!

II/300 Zdobín

II/300 Zdobín

Load More

2021 MEDIPO - SI, s.r.o.